默想

「我要教導你,指示你當行的路;
我要定睛在你身上勸戒你。
你不可像那無知的騾馬,必用嚼環轡頭勒住他;
不然,就不能馴服。」
(詩三十二8、9)

神竟然不分晝夜的看顧著你我。這個認知叫你驚怕呢,還是安妥呢?驚怕,是因為似乎活在秘密警察的監視底下。安妥,是因為有一位這麼貼近仔細看顧生命的神,好活在神恩的膀臂裏。你如何感受,端乎你對神的看法。
事實上,無論你的看法如何,神確是如此地定睛在祂的兒女身上。你若然選擇偏行已路,就只有像套上嚼環轡頭的騾馬。
只有那些頑梗自大之徒,神就任憑他們放縱妄為(羅一24、26、28),讓他們的生命為自己的罪孽噬食消掉殆盡!
你要做套上嚼環轡頭的騾馬,在神強有力的驅策下多受皮肉之苦呢?還是要享受活在神懷抱裏的安穩呢?這就端乎你的選擇。

祈禱:
神啊!謝謝你沒有放棄我。即使我偏行己路,你還是引領我回轉。求甦醒我心,叫我情願安穩於你胸懷。阿們。
(錄自《詩與思》三月一日。香港:讀經會)

3 comments:

Stephen said...

Hi dear principal.

What a surprise, finally Lord makes you obey Him to launch this seminary. Congratulation !!!

Is the seminary has a cafeteria for students or faculties? Pls bring Sophia and my greeting to Mrs. Cheung.

Wish can see you soon.


In Him,
Stephen

kwok-ting said...

Dear Stephen and Sophia
How are you keeping on? Is this your last term in the school?
There is a small but beautiful cafeteria here. Do come to have a cup of coffee together. Please do send my warm regard to the students and faculty of your school.
blessings
kwok-ting

Stephen said...

No, I still have one more year in CWTS, yes, I will bring it to all in CWTS.

Will you have any plan to bayarea?

Right, wish I can have a trip to BC, I can complete most of my studies by end of this year, I will have more free time before next May.

In Him,
Stephen